Sunday, April 21, 2013

Dacia Sandero Stepway 2013




Dacia Sandero Stepway

Tanitim yazisi;
"Yeni Dacia Sandero Stepway daha da �ekici kasli tasarimiyla modern bir hatchback olarak kendini ortaya koyuyor. Yeni �n y�z� ve �zel karoseri �zellikleri - krom renk �n ve arka kizaklari, sis farlari, genisletilmis �amurluklar, 16 in�lik jantlari, �ift renkli tavan �italari ve standart metalik rengiyle Yeni Dacia Sandero Stepway tutarli ve daha da iddiali maceraci tarzini sergiliyor. Yeni Dacia Sandero Stepway y�kseltilmis zemin y�ksekligi, �n/arka motor sasi koruma kizaklari ve marspiyeleri ile her t�r zemine uygun 'off road' �zelliklerini koruyor."

Yazar Yorumu: 2013 model 1.5 dci 90 bg yeni sandero stepway sahibiyim ve su an i�in Istanbul i�i 1100 km yaptim,
sehir disinda hen�z kullanamadim. Bu yorumu yazmadan evvel forumlardaki yorumlari okudum ve inanilmaz sasirdim, ya ben baska bir araca biniyorum yada forumlarda yazan arkadaslarin hayalg�c� y�ksek. Kimse kizmasin darilmasin ama eski kasa sandero stepway kullananlar neden yeni kasa hakkinda kullanmadan ahkam kesiyorlar anlamis degilim.Bir aracin bir �nceki nesli bazi konularda eksik diye yeni neslini almayin demek, �stelik yeni nesil araci hi� kullanmayanlar tarafindan bunlarin s�ylenmesi ger�ekten hi� hos degil. Simdi ara� hakkinda iyi-k�t� herseyi yazacagim ki alacaklara ve almayi d�s�nenlere isik olsun.

Ara� ile ilk full depo doldurusumda 848 km yaptim. aracin deposu 50 lt ve ben ilk doldurusumda 220 tl �dedim. 220/848 yapinca 25.9 kurus �ikiyor. su an i�in daha motor yeni ama su deger bile yakit t�ketimi konusunda olduk�a iyi. Motor 4000 km seviyesini g�r�nce yakit t�ketimi 23 kurusa ve hatta altina iner deniyor. Burada benzinli versiyonun motor hacminin 0,9 lt. oldugunu ve 90 beygir g�� ile olduk�a y�ksek performansina ragmen yakit t�ketim degerinin �ok d�s�k oldugunu da belirtmek isterim.
Aracin i�inde �ift hava yastigi abs, afu ve esp standart. Bu �zellikleri ile eski stepwaylerden g�venlik konusunda �ok �ok �nde. Ayrica aracin kapisini kaparken �ikan sese bile bakinca kalitenin artirildigini anlamaniz olduk�a kolay. Yani ara� g�venlik konusunda eskisine g�re �ok daha iyi yerlere getirilmis. Bug�n VW Polo nun Trendline versiyonunda esp yok... Stepway donanimi tek versiyon oldugu i�in b�t�n donanim standart geliyor. Sadece dokunmatik navigasyonlu medya ekranini isteyip istemediginize karar vermek kaliyor.



Aracin dis g�r�n�s� ise bence muhtesem olmus. Elbette bu konu g�receli ve zevk meselesi ancak benim aracim siyah ve g�ren hayran kaliyor. Herkes �nce yeni oldugu i�in marka-modeli anlayamiyor ve soruyor. Ardindan Dacia markasindan b�yle bir ara� �iktiigi i�in saskina d�n�yorlar. Sis fari-tavan bari-Stepway Estetik Paketi (Yari mat krom �n ve arka kizaklar, 16'' �zel Oasis jantlar, siyah/yari mat krom �ift renkli boyuna tavan barlari, �n kapilarda Stepway amblemi, marspiye, siyah far maskeleri, arttirilmis zemin y�ksekligi) standart olarak sunuluyor.
Aracin i�i konusunda ise s�yleyebilecegim sey rahat-genis ve g�sterisli oldugudur. Elbette bir Fiesta konsolu, bir Honda Jazz konsolu g�r�nt�s� beklemeyin ancak bence 2012 Stepway, Clio, Accent Era gibi ara�larin konsolundan daha g�zel konsolu var. Bluetooth, usb ve cd-mp3 �alar standart sunuluyor. Hatta 1350 tl farkla navigasyonlu dokunmatik ekranli mp3 �alar opsiyonu da var ancak ben gerek g�rmedim. 


Bagaj hacmi 320 lt. olduk�a genis ve yeterli. Hatta sinifinda bagaj hacmi 280 lt. �zerinde ara� bulmak bile olduk�a zor.

Aracin eksiklerine gelirsek  ara�ta yol bilgisayari yok anlik yakit t�ketimi gibi konulari kendiniz hesaplayacaksiniz. Yan aynalar elektrikli degil manuel. �n camlar otomatik arka camlar manuel ve �n camlarin a�ma-kapama tusu klima d�gmelerinin altinda (s�f�r kapisi �zerinde degil orta konsolda)

Sonu� olarak ara� bana 33000 tl ye mal oldu ve bu fiyata 1.5 dizel 90 bg bu donanim ve �zelliklerde baska ara� yok! 


Son olarak EuroNCap'te eski neslin aldigi 3 yildiz bilgimiz var ama yeni nesil ile ilgili bilgi hen�z yok ama yukaridaki g�venlik �zellikleriyle �ok sikinti yasamadan 4 yildiz alacagina eminim.

Ben �ok memnunum alana hayirli olsun! 

Artilari:
Uygun fiyat
Buna ragmen zengin sayilabilecek donanim ve g�venlik ekipmanlari
Hem benzinli hem de dizel versiyonda y�ksek verim sayesinde d�s�k t�ketim

Eksileri:
Manuel ayarli dikiz aynasi kontrolleri ve otomatik olmayan arka camlar gibi maliyet d�s�rme �abalari b�yle bir arabaya yakismamis.
Dacia ara� yetistirmekte g��l�k �ekiyor :) Birakin almayi deneme s�r�s� yapmaya araba bulamadik

Yazar: allj
D�zenleme: Doga ILTER
Not: Yukarida iletilen bilgi ve yazilarin izinsiz kullanilmasi yasaktir.

No comments:

Post a Comment