Tuesday, March 26, 2013

Citroen C3 1.4 HDI 2003-2009 Model Yillari Arasi



Citroen C3 1.4 Dizel 2003 - 2009
Citroen C3 2003 yilinda T�rkiye piyasasina s�r�ld�. Kismen Saxo�dan bosalan yeri doldurmak kismen de k���k hacimli g�ncel ara� ihtiyacini karsilamak ama�lanmisti. Ara� sehir i�i 5,3 litre/100 km yakit t�ketimi, 70 beygir turbo dizel motor, 160 Nm tork ve 305 litre bagaj hacmi katalog degerlerini sunuyor. Peki kullanicilari bu ara� hakkinda ne d�s�n�yor?

Yazar Yorumu: 2010 yilinda ikinci el olarak aldigim 2007 model C3��m� bir bu�uk yil boyunca kullandim. Bu s�re boyunca birka� ariza �ikaran aracim �ok �ok d�s�k yakit t�ketimiyle bana bu problemleri unutturdu. 100 kilometrede Eskisehir-Bursa seyahatimde 3.7 litre, Eskisehir-Ankara
seyahatimde 3.5 litre, Eskisehir-Didim seyahatimde 3.8 litre yakit t�keten aracimin sehir disi menzili 47 litre yakit deposu kapasitesiyle ger�ekten 1200 kilometrenin �zerinde. Sehir i�indeyse hi� kasmadan 5 litre/100 km t�ketim degerini yakalayarak 900 km menzile ulasmak m�mk�n.

70 beygir size de az gelebilir ama turbo dizel motor d�s�k yakit t�ketiminin yani sira 160 Nm tork degeriyle araci hantalliktan �ok uzaklastiriyor. Dizel otomobillerin daha ekonomik olmasinin nedeni hem mazotun daha ucuz olmasi hem de motorda benzine g�re daha verimli yakilmasidir. Bu nedenle aracin beygir g�c� d�s�k olmasina ragmen �zellikle sehir i�inde 1800 devirden sonra adeta �zipliyor� iste torku burada hissedebiliriz. Ikinci vitese atip ayaginizi gaza koyun ve devir 1800�� ge�erken ziplamayi hissedin. Eger k���k hacimli dizel ara�ta bu ziplamayi hissedemiyorsaniz o araci almayin.

Aracin i� hacmi sinifi geregi �ok b�y�k degil. �zellikle arkada diz mesafesi yetersiz. Yalniz sunu belirtmeden ge�memeliyim ki tavan y�ksekligi inanilmaz. Uzun boylu bir insanin bile rahat edebilecegi bir �n koltuga sahip. Toplu bir otoparkta bir sira arabaya yandan baktiginizda aralarda duran bir C3��n tavanini g�rebilmeniz s�rpriz olmaz. Ara� i�inde esya g�zleri pek kullanisli degil, ben haricen bir kol dayama taktim. Hem rahatimi artirdi hem de esya g�z� oldu. C3�e disaridan bakildiginda i�eride sizleri bekleyen bagaj hacmi hi� anlasilmiyor. Sinifinin sinirlarinda olan bagajin hacmi 305 litre. Sinifinin bu konudaki lideri 320 litreyle Dacia Sandero. Bagaj d�zeni y�kleme i�in olduk�a kullanisli. Bagaja �ok rahatlikla bir b�y�k ve iki k���k valizi, bebek arabasini ve tatil ivir zivirini yerlestirerek �� kisi bir haftalik tatile gidilebilir.

Aracin y�ksekligi y�ksek hizlarda ve yan r�zgarlarda ciddi tedirginlik yaratiyor. Tabi bunda konfor d�s�n�lerek yumusatilmis s�spansiyonun etkisi b�y�k ve viraj performansi da d�s�k. Ancak 140 km/s hizi ge�meyecekseniz �ok problem yok. Tabi ara� rahatlikla 180 km/s hiza �ikabiliyor. Sehir i�i kullanim ise �ok zevkli. En dar araliklardan ge�mek, zor durumlardan siyrilmak, park sorunu yasamamak� Defalarca �n�mdeki aracin giremeyip ge�tigi yerlere arabami birakip �iktim. Arti olarak 6 hoparl�r m�zik zevkini katliyor.

G�venlik �nlemleri, teknik �zellikleri sehir i�i i�in yeterli ancak sehirler arasinda benim soru isaretlerim var. Baz versiyonda bile 2 hava yastigi, ABS, isofix... EuroNCap�ten  4 yildiz alan ara� basarisini kanitlamis.


Dizel ara�larin bakim masraflari ile ilgili s�ylenenleri hepimiz dinlemis veya bizzat yasamissinizdir. Simdi sizden bunlari unutmanizi rica ediyorum. Aracimi bir defa servisinde iki defa �zel serviste bakima soktum ve ayni sinif benzinli bir otomobil ile yakin masrafla �ikti. Normal bakim araliklarinin 15.000 km oldugunu da belirtmeliyim. Ama ben 10.000 km�yi ge�irmemeye dikkat ettim.

Simdi de sikintilara gelelim. En soguk g�nde bile aracin �alismasi sikintisiz ama bir g�n �alismadi. Marsi �evirdigimde tik bile demedi. �ekiciyle servise giden arabamin elektrik aksaminda problem oldugunu ve ciddi masrafli bir kutunun komple degismesi gerektigi s�ylendi. Alternatif olarak el ile m�dahale edip d�zeltmeyi deneyebileceklerini s�ylediler. Bu y�ntem ise yaradi ve arabanin sorunu ��z�ld�. Baska bir sikinti ise elektrik sisteminde. Sanki b�t�n elektrik sistemi her an ��kecekmis gibi beni tedirgin etti. Defalarca yanan ampuller, anlamli anlamsiz alarm veren uyari sistemi gibi sikintilar vardi.

Sonu�ta kisitli b�t�eyle k���k hacimli bir dizel almak i�in en iyi se�eneklerden biri olan C3 yakit t�ketimiyle sizi fazlasiyla memnun ederken ufak sorunlariyla caninizi da sikabilir ama sikmayabilir de :) Se�im sizin.

ARTILARI:
�ok d�s�k yakit t�ketimi
Y�ksek tavan ve yeterli bagaj hacmi
Sehir i�inde rahatlik
Tatminkar performans

EKSILERI:
Elektrik sistemi sikintilari
Y�ksek yapisi nedeniyle hizli s�r�ste tedirginlik

Yazar: Doga ILTER
Not: Yukarida iletilen bilgi ve yazilarin izinsiz kullanilmasi yasaktir.

No comments:

Post a Comment